Filmshoot Delta-Cast

Shoot dag SNAPTV – Behind the scenes

Wij delen natuurlijk vaak afgeronde projecten. Filmpjes van één minuut, langer of soms zelfs korter. Super leuk natuurlijk om het eindresultaat van een project te zien, maar wat gaat hier eigenlijk aan vooraf? Het kost veel tijd om een goede film op te leveren aan onze klanten en opdrachtgevers. Veel mensen denken daar helemaal niet over na. Om jullie iets meer een inkijkje te geven in het proces van het maken van een video, nemen wij jullie vandaag mee behind the scenes! En niet zomaar een video: maar een video voor Delta-Cast. Een internationaal georiënteerd bedrijf in de zorg. En wij gaan ze helpen met het maken van advertentie video’s voor één van hun producten.

 

Delta-Cast

Voordat we echt achter de schermen duiken, vertellen wij wat meer over de opdrachtgever: Delta-Cast. Veel van jullie zullen Delta-Cast onbewust wel kennen. Zoals de naam al doet vermoeden, zitten zij in de fractuurbehandeling (gips dus). In hun assortiment vind je verschillende soorten spalken, gips en verband.

Tien jaar geleden heeft Delta-Cast een nieuw soort gips ontwikkeld. En niet zomaar eentje, maar een exemplaar dat nat mag en kan worden! In deze tien jaar wordt het gips al gebruikt, maar er is nog ruimte voor groei. Ziekenhuizen maken veelal nog gebruik van de oude materialen en aan ons de taak om hier, door middel van informerende video’s, verandering in te brengen.

 DeltaCast behind the scenes

 

The Brand Floor

The Brand Floor is een reclamebureau die creatieve diensten levert aan hun klanten op de manier die het beste bij de klant past. Zo maken zij onder andere designs, verpakkingen, CGI, webdesigns en noem het maar op!

Samen met The Brand Floor produceerde wij al eerder een ander groot project, waar Delta-Cast enthousiast van werd. Toen Delta-Cast nieuwe productvideo’s nodig had, werden zij dus weer benaderd. The Brand Floor houdt zich wel bezig met het maken van video’s, maar hebben hier net wat minder ervaring mee. Daarom kwamen wij weer in beeld!

The making off

Voordat het tijd is om echt te gaan filmen, zitten er al heel wat uren in een project. Het hele proces bestaat uit meerdere onderdelen. Het is belangrijk om van te voren te weten, wat het doel is van de video. Wat wil je dat je doelgroep gaat doen na het bekijken van jouw boodschap? Of wat wil je dat je doelgroep heeft geleerd nadat ze jouw video hebben gezien? Hebben we dat allemaal helder? Top, dan gaan we snel door met het bedenken van een script. Het is nu belangrijk om op papier te hebben hoe we deze boodschap gaan overbrengen en op welke manier dit gebeurt. Willen we gebruik gaan maken van acteurs en wat gaan ze vertellen?

In het geval van Delta-Cast is er voor gekozen om video’s te maken, waarin naar voren komt hoe eenvoudig het product is voor de eindgebruiker. In dit geval: de patiënt die in het gips moet en niet zozeer hun klant, de ziekenhuizen zelf. De voordelen van het product moeten dus duidelijk naar voren komen en het is belangrijk te belichten waarom dit beter is dan het alternatief: ouderwets gips. Delta-Cast is een bedrijf gevestigd in Duitsland, een deel van de video’s moest dus in het Duits worden opgenomen. Omdat de producten over de hele wereld worden verkocht en gebruikt, is er ook voor gekozen om de video’s in het Engels te maken. Bij een video zoals deze, zijn goede acteurs noodzakelijk. Zij moeten geloofwaardig overkomen en de kijkers overtuigen van de boodschap.

Op zoek naar acteurs dus! En dat zijn er nogal wat. Er worden namelijk vijf video’s geschoten. Vijf video’s met verschillende acteurs en dan ook nog een keer in het Duits. Tijd om de castingbureau’s te laten weten wat wij zoeken en de kandidaten te beoordelen.

De juiste kleding wordt besteld, de locaties worden geboekt en alle mensen zijn geregeld. Naast acteurs hebben wij bijvoorbeeld ook gipsmeesters nodig om het gips aan te leggen en een visagist, op beeld moet iedereen er natuurlijk wel goed uitzien. Het plan en het schema staan, het is de hoogste tijd om te gaan filmen!

Als alles op beeld staat, dan is het tijd om te gaan editen. Om alle tien de filmpjes helemaal goed in elkaar te zetten, ondertiteling toe te voegen en op te leveren zijn we zo een maand kwijt. Maar dan heb je ook video’s van een hoge kwaliteit!

 

Dag op de set

Alle tien de video’s worden in drie dagen gefilmd op twee verschillende locaties. Vandaag nemen wij je mee in het eerste deel, van de eerste filmdag.

In deze scène wordt gebruik gemaakt van twee acteurs. Voordat we kunnen beginnen met filmen wordt de set helemaal klaar gemaakt en al het apparatuur wordt neergezet. De acteurs gaan naar de visagie, kleden zich om en dit geval wordt het been van het jongetje gegipst. Nog één keer de tekst doornemen en we zijn klaar om te beginnen!

In de andere ruimte kan er op een klein scherm worden meegekeken en meegeluisterd. Na elke take zijn er dan ook wat aanwijzingen en kleine dingen die moeten worden veranderd. Na ongeveer een half uurtje staan alle takes erop! Tijd voor de Duitse versie.

Er komt meer bij het filmen van een video kijken dan je denkt. In dit geval, moet er vervoer worden geregeld zodat iedereen mee kan naar de volgende locatie. Er is eten geregeld en elke acteur heeft ook kleding nodig. Het is druk op de set en iedereen heeft zijn eigen taak. Samen maken we een professionele video waar we trots op kunnen zijn!

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Twijfel niet en kijk eens op onze website of bel ons gerust. Wie weet maak jij dit proces straks ook van begin tot eind mee en heb je een bedrijfsvideo waar je trots op kunt zijn.

Image
Anton Mauvestraat 12
3817 DL. Amersfoort
+31 (0)33 4651215
info@snaptv.nl
Image
Image
Image
Image
Image

Instagram Twitter Facebook Vimeo LinkedIn